بارکدخوان Rebwar دو بعدی

تفاوت بارکدخوان یک بعدی و دو بعدی در چیست؟

برای خیلی از مشتریانمون این سوال پیش امده که تفاوت بارکدخوان یک بعدی و دوبعدی در چیست؟  سوال خوبیه چون دانستن جواب این سوال 100 درصد از لحاظ اقتصادی ، کاربردی و  فنی به نفع شماست.

آیا میدانید بارکد خوان یک بعدی چیست ؟

این نوع بارکد خوان از تکنولوژی یک بعدی بهره میبرد بارکدهای خطی یا 1D نوع قدیمی‌تری از فناوریدو بعدی هستند. بارکد های 1 بعدی بیشتر در کالاهای مثل سوپرمارکتی ، فروشگاهی و مصرفی یافت می‌شوند.

تصویر بالا منظور را میرساند که بارکد اطلاعات را در خطوط رمزگذاری می‌کنداین اطلاعات میتوانند شماره سفارش ، شماره محصول یا قیمت و …. باشد. تمام بارکدهای یک بعدی حدود 20 الی 25 نویسه را می‌توانند داخل خود ذخیره کند. بطور مثال دستگاه بارکد خوان یک بعدی Rebwar میتواند تمام بارکدهای یک بعدی را اسکن کند و نسبت به کیفیتش از لحاظ اقتصادی بسیار هم به صرفه است.

انواع مختلفی از بارکدهای میله یا خطی داریم: بارکد خوان یک بعدی چیست

  • بارکد UPC= از این نوع بارکد UPC برای مشخصات و قیمت فروش محصولات در سراسر جهان بیشتر آمریکا و انگلستان و… کشورها استفاده می‌شود.
  • بارکد های معروف EAN= از این نوع بارکد هم جهت تعیین قیمت ، مشخصات ، شماره سفارش و… در انبارها ، سوپرمارکت ها ، فروشگاه و مغازه های جهان از جمله ایران استفاده میشود.

بارکدخوان Rebwar دو بعدی

آیا میدانید بارکد خوان دو بعدی چیست ؟

این نوع بارکد خوان از تکنولوژی دو بعدی بهره میبرد و از الگوها ، اشکال و نقاط برای رمزگذاری کردن اطلاعات به صورت xوy ( افقی و عمودی ) استفاده می‌کند. یک بارکد خوان 2 بعدی می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی در حدود 2100 کاراکتر را در همان فضای کوچک بارکد خوان یک بعدی جای دهد. بارکدهای دو بعدی مانند کد QRPDF417 یا DataMatrix است.

مهم ترین چیزی که در تکنولوژی بارکدخوان دو بعدی وجود دارد این است که علاوه بر حفظ اطلاعات خیلی بیشتر ، این دستگاه می‌تواند عکس، آدرس سایت ها و سایر داده‌های باینری را تبدیل به بارکد کند، یعنی تمامی کدها بطور کامل آزاد هستند و نیازی به پایگاه داده ندارد.

بارکدهای 2 بعدی برای علامت گذاری کالاهای بسیار کوچک که برچسب بارکد سنتی در آن جا نمی‌شود استفاده کرد برای مثال ابزارهای جراحی یا بردهای الکترونیکی، از دستگاه بارکدخوان دوبعدی میتوانید به عنوان اسکنر کوچک ترین بارکدها یاد کنید چون بارکدهایی که در داروخانه ها ، قطعات الکترونیکی و ابزار جراحی هک شده است بسیار کوچک است و با چشم معمولی به سختی دیده میشود. بطور مثال دستگاه بارکدخوان 2 بعدی Rebwar کوچکترین بارکدها را اسکن میکند و به راحتی امکان اسکن تمام بارکدهای 1 بعدی و 2 بعدی را بصورت همزمان دارد که نسبت به کیفیتش از لحاظ اقتصادی بسیار هم به صرفه است.

بارکدخوان ربوار یک بعدی

اکنون تفاوت بارکدخوان یک بعدی و دوبعدی در چیست؟

در سطح کشور ایران صنف های مختلفی داریم که به تازگی استفاده از بارکدخوان ها اجبار شده است اما بارکدها و بارکدخوان ها باهم تفاوت هایی دارند ، بطور مثال اگر در صنفی هستید که بارکدهای محصول شما بصورت میله ای ( یک بعدی است ) نیازی به خرید بارکدخوان دو بعدی نیست.

صنف هایی مثل داروخانه ها از بارکدخوان های 2 بعدی باید استفاده کنند به این دلیل که در تمام محصولات این صنف از بارکدهای دو بعدی استفاده شده و دستگاه های 1 بعدی قابلیت خواندن این بارکد ها را ندارد.

بارکدخوان Rebwar تک بعدی بارکدخوان ربوار 2 بعدی

جمع بندی

بسیار ممنونیم که تا اینجا مطلب تفاوت بارکدخوان یک بعدی و دو بعدی در چیست؟ را دنبال کردید و خواندید حالا ما برای قدردانی پیشنهادی برای شما عزیزان داریم و این است که هر صنفی هستید نگران نباشید میتوانید از دستگاه بارکدخوان 2بعدی Rebwar استفاده کنید چون این دستگاه قادر است که تمام بارکدهای یک بعدی و دوبعدی را اسکن کند یعنی با یک تیر دو نشان را میزنید، این دستگاه علاوه بر قیمت بسیار مناسب دارای چیپ هوشمند است که باعث شده تمام بارکدهایی که هیچ دستگاهی قادر به اسکن نیست را با سرعت 750 اسکن در ثانیه ، اسکن کند.

اسکرول به بالا

خریـدِ مطمئن ، ارسـالِ ایمن

این سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی میباشد ، ما نماد را الزاماً جهت خریدی مطمئن و خیال آسوده شما فراهم کرده ایم ، تا بتوانید بدون نگرانی خرید با کیفیتی را با ما تجربه کنید. همواره در تلاشیم تا بهترین تجربه خرید آنلاین را برای شما عزیزان به ارمغان آوریم تا دید شما را به دنیای دیجیتال مثبت کنیم

» مشـاهـده مـحـصـولات